donderdag 3 oktober 2013

Kinderboekenweek, kijkje in de kast

 
Het is weer Kinderboekenweek, leuk om even een kijkje te nemen in mijn boekenkast. Ik hou erg van prentenboeken en koop deze dus graag. In Japan kocht ik twee boeken op een kinderboeken markt. Dat was moeilijk want ik zag zoveel leuks, maar ja nog een maand met een zware tas vol boeken slepen was ook geen goed idee.
 
Als textiel mevrouw viel ik voor een boek waarin de illustraties allemaal van stofjes waren gemaakt. Ik heb echt geen idee waar het over gaat maar het moet denk ik iets leerzaams zijn. Het maakt voor mij niet uit want de plaatjes zijn super om naar te kijken.
 
Het andere boek is een boek waar de bladzijdes in tweeën zijn verdeeld. Je kunt ze los van elkaar bladeren en zo ontstaan er grappige dieren. Neem bijvoorbeeld een frep, een frog en een sheep, of een monbit, een monkey met een rabbit. Op de andere bladzijde zijn dan weer twee andere dieren te zien van de achterkant. Het boek is geïllustreerd door Laura Stagno 
 
Duizend kraanvogels van Judith Loske heb ik in Nederland gekocht. Het is een zielig maar mooi verhaal over een meisje uit Hiroshima, Sadako Sasaki. Ze is ziek van de atoombom. Ze hoort over de legende, dat als je 1000 kraanvogels vouwt je een wens mag doen die uit komt. De illustraties zijn ontzettend mooi. Wereldwijd vouwen kinderen nog steeds papieren kraanvogels om zo een teken van vrede te sturen naar Hiroshima.
Ook een kraanvogel vouwen, klik hier voor een instructie.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten