woensdag 19 september 2012

Kerstballen breien


Vorig jaar begon er een nieuwe hype toen Anne en Carlos (2 modeontwerpers) het boek 'kerstballen breien' uit brachten. Sinds de lagere school had ik niet meer gebreid dus ging ik in de leer bij een vriendin. Want ja dat rond breien met 4 naalden leek mij erg ingewikkeld. Maar dat viel reuze mee, even oefenen en het ging me al snel goed af. 

Het lijkt nu wat vroeg maar als je met kerst een boompje vol wil hebben moet je toch echt een beetje door pennen. De kruidnoten liggen toch ook al in de winkel, dus wat maakt het ook uit. 

Ik vind het altijd leuk om m'n eigen patroontjes te maken en heb ook een kleiner balletje gemaakt (dat scheelt weer ben je sneller klaar). Ik maakte er 1 met de verschrikkelijke sneeuwman, ondanks dat hij er natuurlijk heel erg eng uit ziet, zal hij vast eenzaam met kerst door de sneeuw lopen! Hieronder vind je het patroon met daarnaast een lege waar je zelf een leuk figuurtje in kunt tekenen. Struin op internet, laat je inspireren door kruissteek boekjes of gewoon door Anne en Carlos! Succes!



Neem 4 naalden en zet op elke naald 3 steken. Vervolgens brei je 1 rondje. Nu zitten de steken vast in het rond en kun je verder dit patroon volgen. 1 ronde meerderen en de volgende ronde niet tot op elke naald 12 steken staan.  Na 12 rondes is het weer tijd om te minderen! Het is een kwestie van doen dan lukt je het vanzelf! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten