vrijdag 15 juni 2012

Batik in Maleisië


"Als ik in Maleisië ben dan wil ik wel eens weten hoe ze van die mooie stoffen maken" zei ik tegen mezelf. In Kota Bharu was een hoop mooie batik te vinden maar niemand gaf ook les. Het hotel wist wel iemand en de volgende ochtend werd ik vroeg opgehaald en ergens buiten de stad gebracht. 

Het was een fabriekje voor zijde stoffen. Ik had nog duidelijk gezegd ik wil niet op zijde maar op katoen. Ik had in die tijd een groep mensen met een beperking die zijde sjaals en schilderijen maakte voor de verkoop. Ik wist wel hoe en wat. 

Jammer dat ik niet wat dingen heb bijgeleerd maar het was wel een leuke dag. Je denkt fabriek, in een hal enzo, maar nee hoor ik stond daar gewoon onder een overkapping buiten in het zand en tussen de kippen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten