maandag 27 augustus 2012

Klederdrachten Nederland en Vietnam


Dat ik erg van klederdracht hou is gekomen door mijn overgroot moeder uit Zeeland. De foto's van haar hebben altijd erg veel indruk op mij gemaakt. En nog steeds, dat zij dat gedragen heeft vind ik erg bijzonder. 


Van het weekend was ik in Paleis het Loo! Ik was jarig en ondanks dat ik maar gewone kleding droeg voelde ik me toch een beetje een prinses. Er was ook een tentoonstelling over klederdracht te zien. De mooist vond ik natuurlijk de Zeeuwse! Ze hadden poppen aangekleed in klederdracht door heel Nederland. Maar het allerliefst zie ik toch de foto van mijn overgroot oma! 


Ik vind niet alleen klederdracht mooi in Nederland maar ook zeker in AziĆ«, waar ik het vaak heb gezien. Hier ben ik in het noorden van Vietnam op de Bac Ha market. Waar het in Nederland vrij bescheiden blijft qua kleur kan het hier niet bont genoeg. Leuk voor mij, ze verkochten ook nog eens alle materialen die je nodig hebt om dit te maken. Ik kon mijn lol dus op met gekleurde wol en vooral heel veel leuk bandjes! 
Misschien wordt hier ook nog wel een Etnik van gemaakt! Er is er al 1 van Vietnam, maar die is weer in een hele andere kledingstijl. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten